dimecres, 21 de gener del 2009

VISITA A EN LLUÍS LLACH A PORRERA

Com ja he dit, el mànager d'en Lluís Llach, l'Andreas Claus, ens va aconseguir una entrevista amb ell a Porrera. Estàvem citats a la una del migdia i vàrem arribar puntualment al poble. Després de preguntar a l'únic establiment obert, ens van dir, amb molta precaució, on estava exactament la casa.
Ens va obrir el propi Lluís, acompanyat de la seva gossa, i de seguida em vaig adonar que no sabia ben bé per què érem allà. La veritat és que feia molts anys que no ens veiem, i jo, per dir-ho suaument, havia canviat bastant d'aspecte, i per tant, em va tocar fer-li memòria, recordar-li que en temps passats havíem tingut el mateix productor, en Joan Molas, i la mateixa mànager, la Núria Batalla, i que fins i tot havíem anat junts a cantar per alguns pobles, amb el seu cotxe i amb el de la Laura Aymerich. Ell es va disculpar simpàticament tot dient "ja m'he fet vell i he perdut la memòria" .
Retornant al temps actual, li vaig explicar que ara em dedicava a la producció i li vaig entregar uns quants cd's de produccions meves que, per cert, li van interessar molt i ho va agrair de debò. Llavors li vaig explicar qui era aquell convidat de pedra que teníem allà, i quin era el projecte.
Amb cara d'escepticisme en Lluís va connectar l'equip de música per escoltar el cd que li va entregar el "noiet", però, lamentablement, no se sentia res!!!. Òbviament, jo m'hauria volgut fondre, i el "noiet" estava vermell com un pebrot. Afortunadament en Lluís va dir que ja li passava amb alguns cd's i se li va ocórrer posar-lo a un equip que tenia connectat al piano que estava a la mateixa sala, i la música va començar a sonar. Just en aquell moment, en Lluís va dir que anava a preparar-se el dinar, però que aniria escoltant. Cal dir que a tota la casa i gairebé a tot el poble imperava un enorme silenci. Després del primer tema, en Lluís va sortir de la cuineta, que estava a un raconet del saló, i va tornar a seure al sofà, i així va anar escoltant fins a sis temes més, però sense dir res i posant cara de pòquer.
En acabar el cd, en Lluís va dir, literalment, "escolteu, m'heu violat amb molt de gust", "més que versionar, heu recreat les meves cançons fent-les millors", i tot seguit va preguntar quines cançons més completarien el cd, i en esmentar-li, "Au blanca", es va entusiasmar, recordant la seva gravació amb la Victoria de los Angeles, i va comentar la dificultat que aquell tema tenia. A continuació, i excusant-se per la seva tendència perfeccionista, li va donar uns quants consells al "noiet" respecte a la respiració en el moment de cantar. Per sort, el "noiet" no va fer cap del seus típics comentaris i es va limitar a escoltar. I en aquestes estavem quan, en Lluís es va aixecar de cop i va tornar a la cuina: se li havia cremat el dinar. Tot i que no va donar senyals d'emprenyamenta, vaig veure clarament que era el moment d'acabar la visita.
Just abans de marxar, en Lluís va dir que ja parlaria amb la seva editorial perquè ens donéssim totes les facilitats respecte els drets de les seves cançons, i tots cofois, pensava jo, ens vàrem disposar a tornar a Barcelona. Però, un cop a la carretera, em vaig adonar de la cara de pomes agres del "noiet", i davant el seu silenci, li vaig preguntar directament què li havia semblat com havia anat la visita, i la resposta em va deixar glaçat: "Resulta que el famós Lluís Llach és una vella maricona que a, sobre, em volia ensenyar a cantar". Aquesta vegada es va salvar de l'hòstia pel fet de que jo estava conduint; si no, l'hauria matat allà mateix. Durant la resta del camí vàrem restar callats. Realment, a més a més de furiós, em va deixar desconcertat i vaig arribar a pensar que allà s'havia acabat la cosa.

2 comentaris:

BECLER ha dit...

Jo tambe li hauria donat una bona al "noiet" quan opinà al cotxe.
Les cançons son boniques, però molt millor les cantades per Lluis Llach.

shèila bonet ha dit...

vinga va.... moilt millor cantades pe'l lluis?? Manu segur que te raons per a dir-li aixo a en lluis... i manu s'ho mereix tot
un peto

 
Clicky Web Analytics